c_id14

Za dużo, za głośno, za szybko.

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 18.08.2025

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy – szczególnie uczniom neuroróżnorodnym. Czas na zmianę perspektywy! Jak więc stworzyć szkołę, która nie będzie drażnić, a pomoże wszystkim uczniom lepiej funkcjonować w tym wymagającym środowisku?

W programie:

  • Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
  • Dzwonki, cisza, strefy głośne i ciche – jak to wszystko wpływa na uczniów i nauczycieli?
  • Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
  • Jakie działania wspierają nauczycieli, którzy czują się przebodźcowani i wypaleni?

W rozmowie wezmą udział:
Joanna Szeluga – psycholożka, nauczycielka, autorka licznych projektów edukacyjnych. Od lat pracuje z młodzieżą i nauczycielami, prowadzi warsztaty o neuroróżnorodności i wspiera edukację inkluzyjną w szkołach.

Aneta Derda – koordynatorka programów edukacyjnych Centrum Edukacji Obywatelskiej, była nauczycielka, obecna trenerka i autorka materiałów dla szkół i bibliotek.

Webinarium sfinansowane przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu Młodzi w Akcji.

Podobne materiały

Film lub webinarium

„Szkoła demokracji” oczami uczniów i nauczycieli

Nagranie przedstawia wypowiedzi uczniów i nauczycieli, którzy dzielą się z nami swoimi refleksjami po udziale w programie
Zobacz
Materiał graficzny

Planer globalny 2025/26

Materiał do powieszenia w klasie/szkole prezentujący istotne święta międzynarodowe związane z aktualnymi wyzwaniami globalnymi.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Kogo mam w klasie? O relacjach, które...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

Uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów inspirując się ze środowiskiem przyrodniczym.
Zobacz
Publikacja

Edukacja obywatelska. Komentarz metodyczny do podstawy programowej przedmiotu

Sprawdź komentarz metodyczny do podstawy programowej edukacji obywatelskiej – wejdź i zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla
Zobacz
Artykuł

Akademia szkolnego wolontariatu: wybierz temat dla siebie!

Opiekujesz się kołem wolontariatu w swojej szkole? Sprawdź, jak możesz rozwijać swoich uczniów i zamów nagrania ze
Zobacz
Publikacja

„28 sposobów na lekcję”

28 najczęściej stosowanych i uniwersalnych sposobów, które ułatwiają planowanie i prowadzenie zajęć.
Zobacz
Publikacja

Aktywność obywatelska młodych kobiet na rzecz globalnych wyzwań,...

Zapoznaj się z raportem dotyczącym aktywności obywatelskiej młodych kobiet
Zobacz
Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY

Zobacz inne obszary naszych działań