Opis materiału
Scenariusz lekcji w ramach programu „Globalna szkoła. Dla zaawansowanych”
Zajęcia te mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych obecnych w dyskursie politycznym i gospodarczym oraz nad miejscem, jakie w nim zajmują. Mogą być wstępem do tematyki dobrobytu, np. do dyskusji o jego różnych wyznacznikach i o tym, jak one korespondują z naszym wyobrażeniem dobrego, satysfakcjonującego życia.
CELE:
- Rozróżnienie pojęć „dobrobytu” i „dobrego życia” jako dwóch różnych koncepcji celów społecznych.
- Wzbudzenie refleksji na temat miejsca tych pojęć w dyskursie polityczno-społeczno-gospodarczym.
KRYTERIA SUKCESU:
- Zdefiniujesz pojęcia „dobrobytu” i „dobrego życia”.
- Weźmiesz aktywny udział w dyskusji.
PYTANIE KLUCZOWE:
- Czy dobrobyt i dobre życie to to samo?
Kluczowe zagadnienia: zasoby naturalne, zrównoważony rozwój, dobrobyt, dobre życie.
Metody i formy pracy: praca w grupach, dyskusja.
Środki dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć: plansze w dwóch kolorach ze zdaniami do dokończenia („Dobre życie oznacza dla nas…” , „Dobrobyt oznacza dla nas…”), dwa zestawy kartek w kolorach plansz, markery.