c_id14

Ocenianie – pytania i odpowiedzi

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 29.10.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Ocenianie jest kluczem do tworzenia wartościowych doświadczeń uczniów i uczennic.

Jak zatem oceniać, by wspierać rozwój młodych osób? Jak unikać subiektywności w ocenianiu i dbać o jasne kryteria? Obejrzyj webinarium z cyklu „Odporna szkoła”, podczas którego skupiliśmy się na kluczowych obszarach oceniania.

Webinarium odbyło się w formule Q&A. Był więc czas na pytania do ekspertek a także możliwość podzielenia się swoimi wyzwaniami i dobrymi praktykami związanymi z ocenianiem.

W czasie webinarium rozmawialiśmy między innymi o tym: 

  • Dlaczego informacja zwrotna ma kluczowe znaczenie dla oceniania?
  • Jak łączyć tradycyjne ocenianie (stopnie) z ocenianiem kształtującym?
  • Jak skutecznie wprowadzać zmiany w ocenianiu?Jak rozmawiać z rodzicami?

Zadaj pytanie ekspertkom:

  • Edyta Wąsik – trenerka i nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej w Warszawie. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2009, najpierw jako uczestniczka kursów, później jako mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Agnieszka Wenda – nauczycielka historii w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie. Jest trenerką, asystentką szkół oraz mentorką kursów internetowych w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Webinarium poprowadziła Kasia Pijanowska – ekspertka Centrum Edukacji Obywatelskiej i koordynatorka cyklu „Odporna szkoła” dla nauczyciela.
_________
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY

Zobacz inne obszary naszych działań