c_id14

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 03.12.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Opis materiału

Celem interwencji kryzysowej jest przywrócenie równowagi i poczucia bezpieczeństwa osobom należącym do społeczności szkolnej. Podczas webinarium eksperci przedstawiają praktyki, dzięki którym można skutecznie zarządzać sytuacją kryzysową w szkole. Rozmawiamy o tym:

  • w jaki sposób diagnozować i pracować z kryzysami, które pojawiają się w szkole,
  • jakie są kroki skutecznej interwencji kryzysowej,
  • jak zarządzać interwencją i kto powinien to robić,
  • gdzie szukać pomocy poza szkołą.

Ekspertki: Krystyna Stępkowska – psycholog i wicedyrektor szkoły podstawowej, pracowała w poradni psychologiczno-pedagogiczne nr 7 w Warszawie jako psycholog. Małgorzata Sobkowicz – psycholog szkolny, pracowniczka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jako psycholog, ukończyła Studium Terapii Rodzin. Prowadzący: Maciej Wojdyna – nauczyciel dyplomowany, trener, wykładowca akademicki, propagator edukacji głębi.

Projekt „Wspieranie zatrudnienia specjalistek i specjalistów z Ukrainy w polskim systemie edukacji” realizowany jest przy współpracy z CARE Poland i Mosakowski Family Foundation.

 

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY

Zobacz inne obszary naszych działań