c_id14

II.12 Islam czy islamizm?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 03.03.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Z tym scenariuszem przeprowadzisz lekcję historii i teraźniejszości, podczas której młodzi ludzie:

• dowiedzą się, na czym polega różnica pomiędzy islamem a islamizmem oraz islamizmem a dżihadyzmem,
• poznają podstawowe fakty z historii islamizmu oraz jego odmiany,
• poznają dane statystyczne dotyczące rozmieszczenia populacji wyznawców islamu, przykłady państw zamieszkiwanych przez większość muzułmańską oraz relacje państwo – religia islamu w tych krajach,
• poznają okoliczności powstania komiksu/filmu Persepolis oraz jego związek z doświadczeniami autorki, osoby urodzonej i wychowanej w Iranie, a żyjącej w społeczeństwie zachodnim,

• zrozumieją, na czym polega stereotypowe postrzeganie muzułmanów oraz utożsamianie islamu z islamizmem, a szczególnie jego formami stosującymi przemoc.

Lekcja realizuje zagadnienie numer II.12 podstawy programowej przedmiotu HiT.

Pobierz materiał

II.12 Islam czy islamizm?

format: pdf

wielkość: 1,80 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY

Zobacz inne obszary naszych działań