W ramach dwuletniego Całościowego rozwoju szkoły – poziom podstawowy ich uczestnicy i uczestniczki (nauczyciele i dyrektor) biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach regionalnych oraz kursach internetowych.
DYREKTORZY
Konferencja inauguracyjna dla dyrektorów "Dyrektor - lider zmiany"
Trwający półtora roku kurs internetowy, w którym uczestniczy 2 nauczycieli ze szkoły pełniących funkcję liderów OK w szkole. Pozostali uczestnicy programu (nauczyciele i dyrektor) mają w kursie przyznany status „gościa”, co daje im dostęp do wszystkich materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu.
Miejsce: platforma kursów internetowych CEO
Konferencja półmetkowa dla dyrektorów "Dobre praktyki we wdrażaniu OK"
Drugie (2-dniowe) spotkanie dyrektorów szkół uczestniczących w Całościowym rozwoju szkoły - poziom podstawowy, które pozwala na wymianę doświadczeń dotyczących wdrażania OK w ich szkołach oraz daje inspirację do dalszej pracy.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k/Warszawy.
Spotkania online grupy pomocnych dyrektorów (GPD)
Spotkania on-line dyrektorów szkół w Grupach Pomocnych Dyrektorów (GPD), które mają na celu wesprzeć dyrektorów we wprowadzaniu oceniania kształtującego w ich szkołach na poszczególnych etapach programu. Spotkania te są prowadzone przez wieloletnich dyrektorów szkół, które przeszły już ścieżkę Całościowego rozwoju szkoły, a jednocześnie doświadczonych trenerów CEO.
Miejsce: on-line na platformach typu Zoom, Google Meet, itp.
LIDERZY
Szkolenie inauguracyjne dla liderów
Pierwsze, 2-dniowe warsztaty dla liderów oceniania kształtującego (OK) w szkole (uczestników kursu), podczas których uczą się planować lekcję z elementami OK i przygotowują do jej przeprowadzenia. Poznają strukturę programu i swoją w nim rolę. Liderzy są także przygotowywani do facylitowania spotkań z nauczycielami w szkole.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k/Warszawy.
Spotkania online grupy pomocnych liderów (GPL)
Spotkania on-line liderów szkół w Grupach Pomocnych Liderów (GPL) z asystentkami /asystentami tychże szkół, które mają na celu wymianę doświadczeń oraz wsparcie liderów we wprowadzaniu oceniania kształtującego oraz we współpracy z innymi nauczycielkami i nauczycielami w ich szkołach. Spotkania te są prowadzone przez doświadczonych trenerów CEO, którzy jednocześnie są nauczycielkami i nauczycielami różnych przedmiotów i na różnych poziomach edukacyjnych.
Miejsce: on-line na platformach typu Zoom, Google Meet, itp.
Szkolenie półmetkowe dla liderów "Pogłębianie OK"
6-godzinne warsztaty regionalne dla nauczycieli (uczestnikami są szkolni liderzy OK lub inni nauczyciele ze szkoły, którzy stosują OK w swojej pracy z uczniami), podczas których nauczyciele wymieniają się dobrymi praktykami, doświadczeniami i wspólnie szukają pomysłów na rozwiązywanie trudności.
Miejsce: w dużym mieście w regionie.
RADA PEDAGOGICZNA
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły mają na celu rozmowę, wsparcie, rozwianie wątpliwości, pomoc, podpowiedzi zarówno liderom lub potrzebującym nauczycielom, jak również dyrekcji, we wprowadzaniu oceniania kształtującego w szkole.
Miejsce: w szkołach.
Kurs internetowy
Trwający półtora roku kurs internetowy, w którym uczestniczy 2 nauczycieli ze szkoły pełniących funkcję liderów OK w szkole. Pozostali uczestnicy programu (nauczyciele i dyrektor) mają w kursie przyznany status „gościa”, co daje im dostęp do wszystkich materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu.
Miejsce: platforma kursów internetowych CEO
Warsztaty dla rady pedagogicznej "Lekcja OK"
Drugie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele biorą udział w trenerskiej lekcji z OK, uczą się planować lekcję z elementami OK i przygotowują się do jej prowadzenia. Podczas szkolenia rozwijana jest umiejętność tworzenia lekcji sprzyjającej uczeniu się z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej "Podstawy OK"
Pierwsze warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele opanowują podstawowe elementy oceniania kształtującego i poznają zasady wdrażania oceniania kształtującego do praktyki szkolnej.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej "Zadanie edukacyjne"
Trzecie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (3 godziny), podczas których nauczyciele dokonają refleksji na temat roli zadań edukacyjnych w procesie uczenia się i nauczania, będą określać kryteria sukcesu dla zadania edukacyjnego, które wywołuje głębokie uczenie się uczniów, dokonają wyboru zadań edukacyjnych sprzyjających realizacji określonego celu oraz zaplanują lub zmodyfikują zadanie edukacyjne.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej "Informacja zwrotna" cz. 1 i 2
Kolejne warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), składające się z dwóch części (2 spotkania po 3 godziny każde), podczas których nauczyciele doskonalą umiejętności udzielania prawidłowej informacji zwrotnej. Dokonują refleksji nad potrzebą współpracy z rodzicami i ustalenia strategii oceniania w kontekście pracy z informacją zwrotną. W trakcie warsztatów jest także okazja do rozmowy o sukcesach i trudnościach związanych z wprowadzaniem OK.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej "Podsumowanie OK"
Ostatnie w ramach programu spotkanie grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób) z opiekującym się szkołą asystentem - trenerem “Szkoły uczącej się”. Celem spotkania jest podsumowanie doświadczeń w programie Całościowy rozwój szkoły na poziomie podstawowym, przyznanie szkole tytułu SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ oraz przygotowanie uczestników warsztatu do podjęcia decyzji o kontynuacji programu na poziomie zaawansowanym.