Program studiów obejmuje 3 główne bloki tematyczne:
Nauczanie - uczenie się
Pogłębienie wiedzy na temat uczenia się uczniów:
diagnoza prowadzonego w szkole nauczania i uczenia się prowadzona takimi metodami jak: metodami „profil szkoły”, spacer edukacyjny, obserwacja koleżeńska, mini badania;
identyfikacja czynników wpływających na uczenie się uczniów z wykorzystaniem publikacji Johna Hattiego, doświadczeń programu SUS i własnych doświadczeń słuchaczy;
koncepcja oceniania kształtujące i sposobów wprowadzania i korzystania z OK-zeszytu;
strategie wzmacniania samosterowności uczniów;
poznanie koncepcji zadania edukacyjnego i sposobów jej wykorzystania (Richard Elmore);
poznanie koncepcji i metod rozwijania kompetencji kluczowych oraz proinnowacyjnych.
Przywództwo edukacyjne
Przywództwo edukacyjne, zarządzanie szkołą ze szczególnym uwzględnieniem pracy szkoły w sytuacji kryzysowej:
przywództwo edukacyjne (określenie przez dyrektora własnego miejsca w radzie pedagogicznej);
wprowadzanie lub wzmacnianie w szkole „przywództwa rozproszonego”, wykorzystanie w zarządzaniu koncepcji nauczycieli liderów nauczania;
wykorzystanie osobistych doświadczeń dyrektora jako ucznia, nauczyciela, lidera w doskonaleniu własnego przywództwa edukacyjnego;
kultura organizacyjna szkoły sprzyjająca poprawie nauczania i uczenia się,
sposoby wprowadzania i rozwijania nauczania wykorzystującego koncepcję oceniania kształtującego;
różne style przywództwa; rozpoznanie własnego stylu przywództwa, określenie jego zalet i wad;
zarządzanie czasem pracy dyrektora;
określenie potencjału do rozwoju rady pedagogicznej w szkole;
znaczenie motywacji wewnętrznej, budowanie poczucia sensu własnej pracy;
komunikacja, budowanie relacji w szkole poprzez język – relacje wspierające/osłabiające;
rozpoznawanie własnych mocnych stron jako dyrektor i pomoc innym słuchaczom w rozpoznaniu ich mocnych stron.
Wprowadzanie zmiany
wprowadzanie niedużej zmiana w czynnościach organizacyjnych dyrektora pozwalających usprawnić zarządzanie szkołą w wykorzystaniem praktyk innych słuchaczy - dyrektorskich i własnych analiz;
wprowadzanie do własnej szkoły zmiany poprawiająca uczenie się uczniów.