Studia SPLO pozwalają na nowo spojrzeć na swoje przywództwo w szkole. Wzmacniają poczucie sensu pracy dyrektora i przeciwdziałają wypaleniu zawodowemu.
Prowadząc studia pamiętamy o tym, że każdy dyrektor i każda dyrektora mają indywidualną osobowość, kierują szkołami pracującymi w różnych środowiskach i dlatego pomagamy rozwinąć kompetencje i znaleźć narzędzia zarządzania szkołą odpowiadające unikalnym sytuacjom. Każdy ze słuchaczy będzie pracował pod opieką swojego indywidualnego mentora.
Dlaczego warto?
Dyrektor/ka lub wideryktor/ka:
pogłębia wiedzę o polskich i zagranicznych praktykach wpływania na uczenie się uczniów
zyskuje skuteczne metody uczenia się i nauczania
poznaje i wykorzystuje nowe sposoby na wzmocnienie koncentracji społeczności szkolnej na doskonaleniu nauczania
rozwija kompetencje przywódcze w zakresie zarządzania zmianą w środowisku szkolnym nastawioną na poprawę efektów uczenia się wszystkich uczniów i uczennic
ma okazję do uczenia się i współpracy w małych grupach
wzmacnia poczucie sensu pracy jako dyrektora i przeciwdziała własnemu wypaleniu zawodowemu
rozwija kompetencje i narzędzia do zarządzania szkołą odpowiadające unikalnym sytuacjom.
Opinie i relacje
Wszystko co się zadziało w szkole - zadziało się dzięki inspiracjom, wiedzy, kompetencjom zdobytym na początku mojej drogi - podczas Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty “Szkoły uczącej się.. Wszystko, co było później, to konsekwencja tego wyboru: moja droga doskonalenia i kierunek, w jakim podąża szkoła.
Codzienność dyrektora to mnóstwo pytań i wątpliwości, na które nie zawsze znajdziesz odpowiedź w literaturze fachowej. Odpowiedzią na wiele dyrektorskich dylematów jest właśnie SPLO.
Podobała mi się forma studiów (zjazdy stacjonarne i możliwość samokształcenia online z udostępnionych na platformie materiałów, w tym interesujących wykładów). Mała liczebność grupy sprzyjała wymianie doświadczeń i dawała możliwość uczenia się od siebie nawzajem.
Studia wzmocniły mnie w roli dyrektora. Były dla mnie inspiracją do zmian w mojej pracy i w pracy szkoły. Pomogły mi podjąć działania, które czynią szkołę przyjaźniejszą dla uczniów i nauczycieli.
SPLO było czasem intensywnego rozwoju zawodowego. Każdy zjazd to nowe inspiracje, wyzwania i duża dawka motywacji. Najcenniejsze były warsztaty prowadzone przez praktyków dobrze znających realia szkolne. Kurs internetowy dawał natomiast poczucie, że także pomiędzy zjazdami mamy wsparcie i możliwość wymiany doświadczeń.
Poprzedni
Następny
Mapa szkół
W programie “Szkoła ucząca się” dbamy o sieciowanie się, budowanie wspólnoty współpracujących ze sobą placówek, nauczycieli i dyrektorów.
Na mapie znajdziesz wszystkie uczestniczki i uczestników bieżących edycji SPLO.