Dyrektor i nauczyciele zespołowo:
- otrzymują regularne wsparcie warsztatowe w wybranych do rozwoju obszarach
- decydują o tym, jaki obszar związany z efektywnym uczeniem się uczniów chcą rozwijać w szkole,
- rozpoznają zasoby i diagnozują potrzeby szkoły związane z rozwijanym obszarem,
- testują nowe rozwiązania zwiększające efektywność uczenia się uczniów oraz współpracują w ich wdrażaniu,
- podejmują refleksję nad efektywnością prowadzonych działań, a wnioski i rekomendacje upowszechniają w szkole,
- upowszechniają wypracowane, efektywne rozwiązania wśród innych szkół poprzez na przykład: udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach a także udział w tworzeniu materiałów merytorycznych takich jak publikacje, nagrania, prezentacje, poradniki, scenariusze warsztatów.
Dyrektorzy ponadto:
- otrzymuje wsparcie w rozwijaniu kompetencji związanych z przywództwem edukacyjnym.
- bierze udział w spotkaniach umożliwiających inspiracje, poszerzanie perspektyw i uzyskanie nowych umiejętności oraz wymianę doświadczeń i rozwiązań.